compromís-la-poblaEn el punt d’urbanisme s’aprovà el fraccionament en 15 trossos del Pla Parcial del sector Golf Pobla, amb el vot favorable del PP, i amb l’argument que potser és l’única manera que es puga posar en marxa.

Respecte del punt en què es modificaven les subvencions del Centre d’Atenció Primerenca (CAT) i l’Associació de malalts d’Alzheimer, els regidors de Compromís aprofitaren per a demanar una agilització en els tràmits, de manera que els interessats hagen de dur la documentació acreditativa una vegada a l’any i no cada dos mesos. A més, Compromís ha aconseguit per a les famílies nombroses un augment fins a un punt en la baremació de cara a l’obtenció de la subvenció i el compromís per part de l’equip de govern de continuar augmentant les subvencions per a esos col·lectius tan importants, ja que hi ha remanent.

Al torn de precs i preguntes, en què els grups de l’oposició podem realitzar la tasca de fiscalització del govern, així com fer demandes i dur les propostes que ens feu arribar, la regidora Iris Marco va preguntar en quin estat es trobava el pla conjunt d’ocupació que posaren en marxa la Generalitat, Diputació i Ajuntaments per a subvencionar les empreses que contractaren desocupats al municipi. Encara no ha acabat el procès, però, sembla que s’han presentat dos o tres ofertes d’empreses.

A més, la regidora va pregar que es controlaren les cremes de rastrolls en dies de vent especialment fort com els que hem tingut per evitar possibles accidents.

El portaveu de Compromís per La Pobla, Josep Vicent Garcia, va preguntar quant deu la Generalitat al Consorci de Bombers, vist que un dels punts de l’ordre del dia era la modificació del conveni amb el Consorci de Bombers i que pot tindre repercussions sobre la qualitat del servei.

A la pregunta del portaveu de Compromís sobre la durada del conveni amb Barleben, la resposta fou que no se sap, que és un acord que està viu i van fent-se coses, visites, viatges, etc.

Josep Vicent va preguntar també pels criteris que s’han aplicat per a la contractació de l’empresa que realitzarà la neteja viària. La resposta fou que els criteris els havien fet els tècnics, aprofitant el nostre regidor per demanar el plec de condicions. Volem comprovar la transparència en la selecció i que realment es tracta de l’empresa que havia realitzat l’oferta més profitosa relació qualitat/preu per al municipi.

Des del col·lectiu de Compromís per La Pobla s’anima als poblans i poblanes a què traslladen al grup municipal aportacions o suggeriments, que després es traslladaran al ple ordinari d’abril.