Des que Plataforma per Sant Antoni denuncià les substàncies de l’aigua i posteriorment intervingué Sanitat, se sap que el Pou de San Antonio està tancat, que la solució del tri i tetracloroeté costarà mínim 40.000 €, que es compra aigua per a suministrar la població (uns 4.000 € al mes, segons l’Alcalde) i que l’aigua continua tenint nitrats que la fan “no apta” segons la normativa vigent.

Ara, després de les pressions, l’ajuntament de Sant Antoni publica les analítiques d’aigua de 2012, 2013 i 2014. A més sembla que hi ha intenció de privatitzar l’aigua…

Ha costat quasi 6 mesos que l’Ajuntament faça públiques les analítiques de l’aigua de suministrament municipal. Denúncies de Plataforma en premsa per les substàncies insalubres, bronques en Plens, Ban acusatori, notícies en la web municipal minimitzant el problema, denúncia de Plataforma davant el Síndic de Greuges, mocions en el ple, publicació en la web de la Plataforma de las analítiques de les quals disposaven, Comissió Especial de l’Aigua… i al final, ahir, publiquen les analítiques.

¿És este l’esperit informatiu i de transparència del goveern municipal? Sí, i no solament en este tema. I, qui pagarà per no haver intentat solucionar el problema quan s’urbanitzà? El cost hauria d’haver sigut dels urbanitzadors, ara pagaran els veïns.

L’aigua, o millor dit, el Cicle de l’Aigua a Sant Antoni és problemàtic. La qualitat de l’aigua que suministra l’Ajuntament (no la de la Cooperativa Plantío-Cañada), els problemes d’inundacions quan plou molt, sobretot en les zones noves de El Valle-Ensanche i San Vicente, sense oblidar les inundacions del Pla del Pou, el trencament de col·lectors per falta de manteniment adequat, la falta de control sobre abocaments de la indústria als col·lectors municipals, la falta de targetes d’aigua per a les fonts d’òsmosi… Una problemàtica general que requerix solucions generals en les quals han de participar els afectats, no treballar d’esquena a la ciutadania.

Des de la Plataforma s’ha demanat que continuen publicant-se amb asiduïtat i no queden novament congelats com les vegades anteriors quan les anàlisis de la web municipal eren d’anys anteriors.

L’aigua és important per a tots. Des de la Plataforma asseguren que continuaran treballant en el tema i continuaran informant la ciutadania.