cvi2Els acords de l’assemblea del Consorci tenen previst fer un increment de la taxa per a 2014.

El Grup Municipal de Compromís per Llíria va proposar en l’últim ple ordinari, a través del seu portaveu, Paco Garcia Latorre, que davant els últims acords adoptats pel Consorcio Valencia Interior, respecte de les modificacions d’obra, la revisió del contracte de gestió i l’ordenança fiscal, així com la revisió del que s’ha pagat fins ara en la solució transitòria (abans de que entrara en funcionament les plantes de tractament i valorització), que es creara un grup de treball entre els grups del consistori i els tècnics municipals per tal d’abordar la legitimitat d’estes modificacions i les noves pujades de la taxa que se volen imposar a partir de 2014.

Per a Garcia és important abordar estes qüestions el més aviat possible, ja que les possibilitats de recórrer estos acords en primera instància finalitzen el pròxim dia 17 de febrer, quan s’acompliran 2 mesos des de l’adopció dels acords pel màxim òrgan del CVI, com és l’Assemblea General, on estan representats els municipis de les 61 poblacions de les Comarques del Camp de Túria-Serrans-Racó d’Ademús, Foia Bunyol i Requena-Utiel.

Des de l’ajuntament de Llíria es va aprovar per unanimitat de tots els Grups Municipals, a finals de 2013, una proposta per a que els tècnics feren una valoració de tota la documentació aportada pel CVI, i així el consistori poguera prendre les accions que correspongueren per defensar els interessos dels veïns de la localitat de Llíria.

Per a Compromís, ara el que cal és crear un grup de treball mixte (entre tècnics i responsables polítics) per abordar les opcions i decisions a prendre per part de l’ajuntament, i si cal, exercitar les accions legals i administratives tendents a frenar l’abusiu augment que cada any ens aplica el CVI a tots els contribuents de les 5 comarques afectades per este Pla Zonal de Residus.