La proposta de Compromís d’acollir-se a la línia d’ajudes que traurà la Diputació per desenvolupar este Programa rep la unanimitat de tots els Grups Municipals.

menjadorsSegons la regidora de Compromís i portaveu en la Comissió de Benestar, Vallivana Murgui Ortega, “en l’actual context de crisi econòmica i social, la situació de precarietat de nombroses famílies amb menors al seu càrrec, exigix impulsar mesures tendents a pal·liar les condicions que donen lloc a la pobresa i a la desigualtat social i garantir una cobertura bàsica en un col·lectiu que es troba en una situació d’especial fragilitat i urgent necessitat. Sempre tenint en compte que aquest tipus de mesures són satisfactòries puntualment i per a un curt termini. Essent necessària la reflexió i la transformació profunda del sistema que ens ha portat a esta lamentable situació“.

Davant esta situació i vist el Decret de la Presidència de la diputació de València, en què s’aprova el Programa Provincial per a l’atenció i assegurament de les necessitats d’alimentació bàsica dels menors en risc de patir una privació nutricional essencial, adreçada a tots els municipis de València, el grup municipal de Compromís va proposar que el consistori edetà se sumara i que per part del departament de Benestar social, es realitzara un estudi, on es valoren i es quantifiquen els menors que serien receptors d’este programa.

La proposta va ser assumida per la totalitat de grups municipals i va ser aprovada per unanimitat al ple de l’ajuntament. Afegint que, no sols es donaria curs als menors que en este moment es trobaren en esta situació, sinó a tots aquells que després d’iniciar el Programa també ho necessitaren, amb l’objectiu clar de no deixar a cap menor desassistit.