aW5hbXJpZXJhX3JlZ2lkb3JhLkpQRw==_213963_6776_1Riera: “La vivenda ha de complir la funció social que recull la Constitució i els ajuntaments han de fer accions que garantisquen esta finalitat”.

Segons la portaveu econòmica de Compromís per Llíria, Inma Riera Lloret, l’actual crisi econòmica està provocant l’empobriment d’àmplies capes de la població, en veure’s privades del dret al treball, la principal font d’ingrés, i l’única de la majoria de la població. I este empobriment comporta que milers de famílies s’hagen vist desposseïdes del seu habitatge habitual, com a conseqüència d’una llei hipotecària injusta i de la cobdícia del sistema financer que en alguns casos han utilitzat fins i tot estratagemes obscures que els ha permés la llei, com les clàusules sòl, que blinden els interessos que cobren els bancs als particulars malgrat que els interessos baixen, entre d’altres.

Per a Riera, el dret a la vivenda és un dret Constitucional del qual en estos moments no gaudixen amples capes de ciutadanes i ciutadans del nostre país. Per tant, si és greu el desnonament, també ho és que l’habitatge deixe de complir la funció social que la Constitució li atorga, cometent-se una segon injustícia, ja que una vegada embargats estos habitatges queden en mans de les entitats financeres que preferixen mantenir-los desocupats abans que facilitar l’ús pels antics propietaris mitjançant el seu lloguer a preu raonable. D’esta manera, l’habitatge queda convertit únicament en mercaderia i deixa de respondre als interessos de la ciutadania convertint-se en un objecte per a l’especulació dels bancs.

El tema és de la màxima urgència i cal buscar solucions viables des dels ajuntaments, els quals hem de posar em marxa mesures per a trobar solucions a una de les pitjors conseqüències de l’actual crisis econòmica.

En este sentit, l’article 72 de la Llei Reguladora d’Hisendes Locals permet que els ajuntaments puguen exigir un recàrrec de fins el 50% de la quota líquida de l’impost als immobles d’ús residencial que es troben desocupats amb caràcter permanent.

Per això, el grup municipal de Compromís ha proposat al Ple de Llíria modificar en la pròxima revisió de les ordenances fiscals, l’ordenança de l’Impost de Béns Immobles (IBI) amb la finalitat d’aplicar un recàrrec del 50% en la quota líquida dels béns de naturalesa urbana a totes aquelles vivendes que siguen propietat d’entitats bancàries i/o empreses immobiliàries, que es troben buides i sense llogar des de fa dos anys.

Igualment, i amb caràcter social, Compromís proposa dedicar íntegrament tots els diners recaptats per l’augment de l’IBI per a crear un FONS DE LLOGUER SOCIAL, amb la finalitat de traure una línia d’ajudes per facilitar el pagament del lloguer d’aquelles famílies de Llíria més necessitades.