CVI_1Compromís alerta de la inoperància en la gestió i reclama del President del Consorci major diligència recaptadora i flexibilitat amb les famílies amb dificultats econòmiques.

La Coalició Compromís del Camp de Túria ha denunciat que el Consorci València Interior (CVI) acumula ja més de 43.300 rebuts impagats pel tractament de fem. El deute supera els 3’7 milions d’euros que este organisme públic no ha ingressat encara a causa de les deficiències burocràtiques detectades, la qual cosa suposa una evident inoperància dels seus gestors i d’un sistema de recaptació deficient.

La Coalició ha subratllat que a finals de l’any passat els rebuts acumulats sense pagar a l’organisme superaven els 23.300, i ara, mig any després, han augmentat en altres 20.000 rebuts, de forma que en la pràctica s’han duplicat i deixa en una situació econòmica molt delicada un organisme que va impulsar el Partit Popular.

Segons el Portaveu Comarcal de Compromís, Paco García Latorre: “els rebuts s’apliquen des de l’any 2009 als habitants de 61 municipis de les comarques del Camp de Túria, la Foia de Bunyol, els Serrans, la plana Utiel-Requena i el Racó d’Ademús. En total, més de 250.000 veïns als quals se’ls ha cobrat una taxa nova pel tractament de fem, tot i que fins desembre passat no va entrar en funcionament la nova planta de Llíria, amb una inversió total de 18 milions d’euros. Quan el CVI ha recaptat més de 70 milions”.

Per a García, la voracitat recaptadora del Partit Popular ha arribat fins al límit que els contribuents van començar pagant al voltant de 45 euros l’any i actualment esta xifra se situa en uns 100 euros anuals, una quantitat que suposa un esforç i una dificultat més per a la majoria de famílies que, en cas d’impagament, han d’afrontar el corresponent recàrrec i, inclús, la possibilitat d’embargament administratiu.

Els 43.300 rebuts impagats existents s’expliquen per diverses raons, entre elles per les deficiències del mateix Consorci a l’hora de localitzar les adreces dels contribuents, les errades de l’entitat a l’hora de cobrar per immobles que, finalment, resulten exempts o per les lògiques dificultats que troben una gran part de les famílies per pagar esta nova càrrega econòmica.

Compromís del Camp de Túria reclama al Consorci València Interior una major transparència i diligència en la gestió i que s’establisquen mesures flexibles per aquelles famílies amb dificultat econòmica que ha sigut arrossegades pel nefast govern del PP i per l’actual situació de crisi.