Riera: “Dels 50 municipis valencians de més de 10 mil habitants, Llíria ocupa el lloc 49 com a un dels més pobres”.

Inma Riera, regidora Compromís per Llíria.

Amb el PP al capdavant del Govern municipal, Llíria no sols no avança, sinó que ha retrocedit i s’ha convertit en un dels municipis valencians més pobre per ordre de ingressos per família. Dels 50 municipis valencians de més de 10 mil habitants, la localitat edetana ocupa el lloc 49. Pràcticament l’últim de la llista.

Des de col·lectiu de Compromís estan contemplant amb perplexitat quina és la realitat social que ha aconseguit el Partit Popular de Llíria amb les polítiques que han aplicat en el govern municipal en els darrers 11 anys de desgovern populista. Com també a nivell de País Valencia i el seu mal govern ens ha deixat a tots els valencians i valencianes a la cua del Estat Espanyol.

Segons la portaveu econòmica de Compromís a l’ajuntament de Llíria, Imma Riera Lloret, “les dades de la “renda mitjana familiar”, és a dir, els ingressos mensuals per família i mes, són demoledores per als ciutadans de Llíria, ja que ens situa a la cua de municipis del País Valencià i del Camp de Túria. Un fet que demostra la inoperativitat de les polítiques que ha aplicat el govern municipal del PP en els darrers 11 anys en la localitat i que ens deixen en una situació de molta més precarietat per afrontar l’estafa que anomen crisi”.

Riera apunta que, si la mitjana de l’Estat és de 1.916,67 euros/mes, la del nostre territori està per baix, amb 1.885 euros/mes. Però el més preocupant, és que a Llíria esta xifra es reduïx més encara fins els 1,872 euros/mes.

Si es compara amb poblacions de la comarca de El Camp de Túria, amb prop o més de 20.000 habitants, tenim a l’Eliana amb 2.079 euros/mes, Riba-Roja amb 2.038 i Bétera 1.974. Situació que demostra que Llíria ha perdut la iniciativa i de capital comarcal, sols li queda el nom.

Tampoc sorprèn gens que fins i tot estiguen per baix de la mitjana de valenciana, i és que: “Què esperaven dunes polítiques municipals que per a subsanar els seus números rojos sols saberen apretar a les economies familiars augmentant el impostos i les taxes municipals? Què esperaven dun equip de govern de durant més de 3 anys no han sabut exigir-li a Sr. Fabra que ens pagarà els 3 milions d’euros que ens devia? Què esperaven d’un equip de govern que ha fet una política urbanística depredadora per als veïns i veïnes del municipi, o tenim un Polígon Industrial fantasma sense llum, on no s’instal·la cap nova empresa?”, es pregunten des de Compromís.

Tot un record de despropòsits que al final afecten l’economia local, ja que estes dades no són qualsevol cosa, ja que totes les empreses inversores, entitats financeres i sobretot empreses de l’àmbit comercial i de distribució, utilitzen este paràmetre per a prendre decisions en les seues inversions empresarials i és clar que no pensen en Llíria per a portar els seus negocis. Dades que el PP ni ha sabut, ni ha pogut millorar en més d’una dècada.