parques-caninos-banner-mantenimientoA partir de la proposta presentada pels veïns de Vall de Llíria, Compromís planteja crear estos recintes en la localitat i en les urbanitzacions.

Segons la regidora de Compromís, Inma Riera Lloret, recentment a la zona de la Vall de Llíria s’ha prohibit per complet l’accés de gossos a les zones verdes, amb una senyalització que impedix que puguen gaudir d’un espai d’esbarjo perquè els seus propietaris puguen portar-los a l’esplai. Un fet que ha generat problemes a l’hora de poder traure’ls a passejar.

Per part dels propietaris d’estos animals de companyia, s’ha sol·licitat a l’ajuntament que, en base a la normativa autonòmica sobre la protecció d’animals de companyia, Llei 24/1998, de 8 de juliol, s’habilite un espai adequat degudament senyalitzat amb la finalitat de servir com a zona d’esplai i esbarjo dels gossos, tal i com determina l’article 12.1. d’esta Llei.

Davant esta necessitat que s’ha reclamat en Vall de Llíria, però que és extensible a altres zones de la localitat, el grup de Compromís ha presentat una proposta a l’ajuntament perquè s’estudie l’ubicació d’esta instal·lació en esta urbanització i que a més, es puga fer extensiva a altres zones i parcs urbans i periurbans que hi ha en la localitat i les urbanitzacions del terme municipal de Llíria.

Riera apunta que, esta iniciativa ja està posant-se en pràctica en molts ajuntaments valencians amb molt d’èxit, i amb estes instal·lacions, s’oferix una alternativa més atractiva i adequada a les necessitats dels propietaris de cans i ajuda a millorar la població i la convivència ciutadana.

Des de Compromís s’afirma que este tipus d’espais han estat molt ben acollits pels propietaris de gossos, ja que molts d’ells estan adaptats i equipats amb zones d’agility, pipicans, i arbratge, sent un llocs idonis per a fomentar l’educació i ensenyament dels animals.