iK3hL0eLPer primera vegada en la història de la comarca de Camp de Túria, un partit, la Coalició Compromís, enceta un procés vertaderament de primàries que permetrà a la ciutadania, de manera directa, triar els candidats que encapçalaran i conformaran les llistes de la coalició en cadascuna de les localitats. Pobles com Llíria, l’Eliana o Bétera han fet públics ja els noms d’alguns dels candidats i candidates.

Hui acaba el termini per a presentar les candidatures, tant per a l’alcaldia com per a la resta de la llista. Així, a Bétera, tota persona que se cense podrà triar el cap de llista per a les properes eleccions. La primera candidatura formalitzada ha sigut la de Cristina Alemany, actual regidora i portaveu del grup municipal Compromís a Bétera.

També destaca l’Eliana. Isabel Montaner ha presentat la seua candidatura per encapçalar la llista a la localitat. Isabel és secretària de les sectorials de Comunicació i Joventut al si del col·lectiu local. Respecte als candidats i candidates per a conformar la resta de la llista, per ara s’han presentat cinc candidats: Ximo Real, Ignacio Olivas, Miguel Elizalde, Carmen López i Jordi Real.

El cas de Llíria és també significatiu. Fins ara, hi ha presentades tres candidatures a l’alcaldia: Paco García, regidor i actual portaveu del grup municipal. Vallivana Murgui, també regidora del Compromís i Miquel Barona.

Pel que fa als membres de la llista, Empar Llácer, Elvira Pedrola i Jorge García, han donat un pas important, han formalitzat la seua candidatura com a membres de la llista.

Del 4 de desembre al 21 de gener està obert el termini per inscriure’s al cens de primàries que permetrà a qualsevol persona del País València triar la llista a les Corts Valencianes i als respectius ajuntaments.