La iniciativa, que Compromís per Llíria va proposar al mes d’abril per portar a terme al municipi un Pla de Control i Cura de les Colònies Felines, comença a veure la llum.

El control humanitari de les colònies de gats és una proposta feta realitat des de fa anys a nombrosos països del món. Els bons resultats que reporten motiven cada volta més a col·lectius de persones, associacions i administracions locals a adoptar este sistema com a única alternativa eficaç.

Per este motiu el passat mes d’abril, el Grup Municipal de Compromís per Llíria proposava a la Comissió corresponent realitzar un cens de totes les colònies felines controlades i incontrolades que es troben al nostre municipi col·laborant amb les protectores de la zona i autoritzant als voluntaris que s’encarregaren del control i cura de les colònies mitjançant un carnet que garantisca que estos voluntaris han sigut formats per a tractar amb els felins.

Així, ja s’ha convocat la primera Comissió de Treball amb la participació de regidors, protectora i voluntaris amb la finalitat de conéixer la realitat de la situació de les Colònies Felines a Llíria. Fruit d’este primer contacte va surgir el treball de realitzar el cens de felins a la nostra localitat per part de les voluntàries i el compromís de dotar econòmicament una partida per a la Cura i Control de les Colònies al pressupost de 2015.