Vallivana Murgui: “El tractament de l’esport a nivell municipal no ha de ser un tema menor. És a nivell local on es donen els canvis més substancials. És des d’un pla municipal d’esports on es veu delineada la política corresponent a l’àrea, de manera que els seus destinataris es veuen afectats de forma immediata. Sense cap dubte es tracta d’una qüestió fonamental a l’hora de buscar vertaders canvis en la qualitat de vida de les persones.

esport lliriaEl darrer ple del mes de juliol va aprovar per unanimitat la proposta de PSPV-PSOE, Compromís, MOVE i EUPV per fomentar l’esport de base a Llíria.

Cal tractar l’esport municipal amb rellevància, perquè amb projectes seriosos i elaborats a consciència, realitzem una de les tasques de prevenció realment única. I si volem una societat més sana en tots els aspectes, és necessari començar a pensar en l’esport com una inversió i no com una despesa “, apunta la regidora de Compromís.

Amb esta màxima, els grups de l’oposició de l’Ajuntament de Llíria proposaren diversos acords per a contemplar diferents aspectes del funcionament de l’esport a Llíria.

Estos incloïen garantir l’accés a l’esport de base, així es demanava un estudi enfocat a analitzar la viabilitat tècnica i econòmicofinancera per aconseguir que en els pròxims anys les escoles esportives de Llíria siguen públiques.

També es recalcava la importància de garantir un sistema transparent i equitatiu de fixació de subvencions esportives mitjançant unes bases consensuades entre tècnics, entitats esportives i representants polítics.

Els darrers punts instaven a què l’Ajuntament de Llíria convoque una comissió de treball per elaborar un “Pla Municipal d’Instal·lacions Esportives” que compte amb tècnics i entitats esportives, on es reflexen les directrius a seguir els pròxims anys en esta matèria, responent a les necessitats esportives del municipi, tal i com es contempla al reglament del Consell Local d’Esport a Llíria.

La necessitat d’organitzar periòdicament consells de coordinació entre els usuaris d’una mateixa instal·lació esportiva, que complementen el Consell de l’Esport, per tal de millorar la comunicació i coordinació entre els entitats, tal i com es contempla al reglament del Consell i l’elaboració un protocol i una plataforma online mitjançant la qual coordinar la sol·licitud i disponibilitat d’instal·lacions esportives.