MenjadorEscolarHui acaben les classes per a l’alumnat, des de Compromís per L’Eliana hem sol·licitat al nostre ajuntament que els menjadors continuen oberts durant l’estiu per als xiquets i xiquetes que ho necessiten”, informa Maribel Borja, portaveu de Compromís per L’Eliana.

Creu Roja ha presentat recentment dades desoladores respecte de la situació social en què la crisi ha enfonsat milers i milers de famílies. Segons dades d’esta ONG i de l’INE, prop del 42% de les llars valencianes no poden encarar cap despesa imprevista. A més, l’11,6% de les famílies han tingut retards en el pagament de despeses bàsiques del seu habitatge, un 2,3% més que la mitjana de l’Estat. I cal també afegir que el 27% de la població infantil està en risc de pobresa.

Tot i els esforços, personals i pressupostaris, del govern municipal per atendre les situacions de necessitat, des del col·lectiu de Compromís per L’Eliana “hem sol·licitat que per a este estiu es creen les places necessàries perquè cap xiquet del nostre poble que ho necessite es quede sense lloc de menjador escolar”, afirma Borja, portaveu del col·lectiu. “Caldrà sol·licitar totes les ajudes i subvencions que calguen de les administracions públiques superiors o preveure les corresponents modificacions pressupostàries si les despeses d’estes places són ateses amb càrrec al pressupost municipal”, afig finalment Maribel Borja.