Plenari SAB 27-03-2014 013
Els dos regidors de SAB: Carmen Zorrilla i Ramón Orozco

Un dels punts més polèmics de tot el ple fou el vot de la regidora de Cultura en la moció en què es debatia la publicitat del camp de futbol, que l’alcalde atorgà a un club de futbol que presidix el pare de la regidora. A més, l’alcalde és president d’honor del club.

El Portaveu de la Plataforma per Sant Antoni (SAB) afirmà que la relació de parentesc era causa suficient per a no emetre el seu vot en este punt. L’alcalde no hi féu cas i la moció no va eixir avant, tot i l’abstenció de regidor “díscolo” del PP.

L’oposición presentà 2 mocions conjuntes, com en altres ocasions al llarg de la legislatura. L’alcalde no donà compte de res, ni de la part ordinària en què hauria d’haver donat compte del seguiment del Pla d’Ajustament (que s’incomplix sistemàticament), ni de la morositat municipal en els pagaments (que suposa pagar interessos de desenes de mils d’euros), ni de l’estabilitat pressupostària. “Tampoc va respondre a les preguntes plantejades en la majoria de les mocions. Res de res, l’alcalde i els seus a la seua, tirant balons fora i responent això de “estamos trabajando en ello”. Quasi 4 hores de durada i el PP en contra de tot i de tots”.

A la vista de la incapacitat per a governar el municipi, fou l’oposició qui dotà de continguts el Ple.

L’oposició presentà una sèrie de mocions conjuntament.

La primera, de Plataforma, PSOE, Aisab, i Eupv, sobre el Recurs d’inconstitucionalitat sobre la llei de reforma de l’Administració Local que elimina competències als municipis i ens somet a la “tutel·la” de la Diputació.

La segona conjunta d’Aisab, PSOE i Plataforma sobre la concessió de l’explotació de la publicitat del camp de futbol, atorgada per l’Alcalde al Club que presidix el pare de la regidora de Cultura.

La Plataforma per Sant Antoni de Benaixeve presentà 4 mocions més i féu 6 preguntes.

En primer lloc, proposà la creación d’una Comissió per a explicar per què s’ha permés que l’empresa que explota la piscina municipal dega 100.000 € entre cànon d’explotació i subministraments. “No entenem la passivitat que ha demostrat el govern popular durant anys”, afirmaren des de la Plataforma i els dubtes continuen “¿Té alguna cosa a veure que el titular de lempresa siga germà dun vicepresident de la Diputació i marit de la secretària Autonòmica de Governació?”.

A continuació, demanà la creació d’una ordenança que regule l’ús i cessió dels locals, instal·lacions i espais públics municipals.

Una altra de les peticions que es féu des de la Plaforma és la reclamació del cèntim sanitari dels carburants per part de l’Ajuntament de Sant Antoni al Ministeri d’Hisenda. “Estimem que serà d’uns 3.000 €. A més demanaren un enllaç en la web municipal perquè els ciutadans i professionals del poble puguen descarregar-se els formularis de reclamació”, afigiren des de la Plataforma.

D’altra banda, se sol·licita que se secundara l’Hora del Planeta este dissabte, que obtingué el suport de tot el ple.

Pel que fa a les preguntes, tractaren diversitat de temes.

Una d’elles féu referència al cost de l’aigua comprada que l’ajuntament subministra a la població (no la cooperativa El Plantío). Segons els càlculs fets per la Plataforma pot aplegar als 100.000 €. Però no se sap qui els pagarà.

Així, es formularen dos preguntes relatives a l’economia: primerament, sobre l’estat de la devolució de l’IBI cobrat en excés per les errades de Cadastre. En segon lloc, per què encara no s’han presentat els pressuposts municipals 2014 a estes alçades de l’any.

La Plataforma tampoc volgué oblidar els últims incendis en el Pla del Pou i els riscos d’incendis en camps i solars, sobretot, en el municipi. Així com les actuacions efectives sobre l’empresa K-13, que està al costat de la gasolinera de la CV35 i que s’incendià, l’última vegada, en desembre de 2012.

Una altra pregunta sobre el Pla del Pou, fou el problema de l’allau d’aigua que patix esta zona des que s’urbanitzà més amunt, al terme de Bétera.

El PP s’opusà a totes, excepte la de l’Hora del Planeta.