Censura_button_whitePer a Compromís per Benaguasil, l’actitud caciquil i censora de l’equip de Govern al municipi comença a ser preocupant i evidencia el talant poc democràtic que alguns del seus dirigents mostren quan persones, grups o col·lectius de la localitat no fan allò que és del seu grat.

El col·lectiu de Compromís per Benaguasil denuncia que estos dies ha intentat fer un ban a través del servei de veu pública municipal per anunciar un acte que ha organitzat este dissabte en l’Ateneu de la localitat sobre la “Discriminació que patix el col·lectiu homosexual al País Valencià”, el qual ha sigut censurat pels dirigents populars pel seu contingut. Primer al·legant que era massa llarg i després per voler censurar que apareguera la frase “discriminació que patix el col·lectiu homosexual”.

En este intent de censura, el funcionari municipal va comunicar a la Coalició que rebia ordres del membre de l’equip de Govern encarregat de la veu pública, i que si es volia fer el ban, des de l’ajuntament es farien les correccions i adaptacions que es consideraren escaients, així com que es volia modificar o canviar esta frase del text.

Compromís va demanar la normativa que regula la veu pública municipal per saber quina extensió és la permesa i les normes que s’apliquen. El funcionari del consistori contestà que desconeixia si existia alguna norma que ho regule i que l’únic clar que tenia és que tot el que es publicita ha de passar per la decisió d’un regidor.

Igualment la Coalició va demanar que no es fera cap retall ni modificació del text i que si s’havia de pagar el doble, ho faria. Al final, no es va accedir per part de l’ajuntament i Compromís va decidir retirar la petició de ban per la manipulació tan descarada que es volia fer.

Estes actituds, demostren la poca talla democràtica que encara impera en l’equip de Govern Local i com es fa un abús de poder coartant la llibertat d’expressió dels ciutadans, grups o organitzacions polítiques de la localitat.

Des de Compromís es farà una proposta al ple de l’ajuntament de Benaguasil perquè s’explicite i es regule amb claredat i transparència la normativa de la veu pública local, per tal d’eliminar qualsevol tipus de censura o manipulació informativa.

TEXT DEL BAN

EL GRUP COMPROMIS PER BENAGUASIL ELS CONVIDA DEMÀ DISSABTE A LES SET DE LA VESPRADA A L’ATENEU DE BENAGUASIL A UNA XERRADA SOBRE LA DISCRIMINACIÓ QUE PATEIX EL COL·LECTIU HOMOSEXUAL AL PAIS VALENCIÀ.

ES PARLARÀ DES DEL PUNT DE VISTA EDUCATIU, BULLYNG A LES AULES, ACCEPTACIÓ TANT D’UN MATEIX COM A NIVELL FAMILIAR I TAMBÉ DES D’UNA PERSPECTIVA CLÍNICA I DE SALUT.

DESPRÉS HI HAURÀ UNA PICADETA PER A TOTS, SOPAR DE PA I PORTA I CAFÉ CONCERT ORGANITZAT PELS JOVES DE L’ATENEU.

VOS ESPEREM, JA SABEU, EL DISSABTE A LES SET A L’ATENEU, ANTIGA ESTACIÓ DE RENFE.