AjudesComer_García: ”Amb esta mesura, es quedaran fora de les ajudes la majoria de les federacions i associacions comercials valencianes com la de Llíria i les de Camp de Túria”.

L’ordre 20/2013, de 14 de juny de la conselleria de Comerç, per la qual es convoquen les ajudes per a entitats intermèdies en matèria de comerç i artesania per a l’exercici de 2013 discrimina totalment les Associacions i Federacions de comerciants com les de Llíria, ja que les condicions que s’han posat són pràcticament insalvables per a esta associació que representa a més de 100 comerços i professionals de la capital del Camp de Túria.

Segons l’article 9 d’esta ordre, per poder accedir enguany a les ajudes les associacions empresarials o comerç associat local, hauran d’estar en poblacions amb un cens de dret superior als 30.000 habitants. Un fet que ha provocat que la gran majoria d’entitats associades es queden fora de la convocatòria de 2013.

Per al portaveu de Compromís per Llíria, Paco García Latorre, esta mesura suposa un nou atac a la dinamització de la xicoteta i mitjana empresa local, representada en este cas pels botiguers i professionals de les localitats valencianes que veuen com el Govern de la Generalitat els dóna l’esquena i retalla les possibilitats de fomentar la diversitat comercials dels nostres pobles i ciutats.

Segons García, amb esta limitació i restricció, es quedaran fora de les ajudes la majoria de les federacions i associacions comercials valencianes com la de Llíria i les del Camp de Túria.

La mala gestió econòmica del Consell al front de la Generalitat i el malbaratament de recursos públics en events i obres improductives, ha fet que moltes iniciatives econòmiques que servien per a la promoció de l’activitat comercial en els municipis valencians es vegen desplaçades i relegades a l’ostracisme de les subvencions públiques.

Davant esta situació, el Grup Municipal de Compromís ha proposat al Ple de l’ajuntament de Llíria instar a la Conselleria de Comerç a rectificar l’ordre 20/2013 de 14 de juny i eliminar del seu article 9 la condició en la que se limita l’accés a les ajudes per a entitats intermèdies en matèria de comerç i artesania per a l’exercici de 2013 en base al cens de població.